Nötkött med sötpotatis

100 gram nötkött
160 gram sötpotatis
2 potatisar
1 stor palsternacka
1 dl fryst majs
1/2 dl havregrädde
1 dl havremjölk
Rapsolja
1/2 msk tomatpure
1/4 gul lök
1 msk rapsolja.

Skär 1 potatis, hälften av sötpotatisen och palsternacka i lika stora bitar, lägg i den hackade löken och täck med vatten låt koka i cirka 20 min. Lägg i majsen när cirka 2 min av koktiden återstår, koka upp igen. Mixa detta till önskad konsistens

Hacka resten av potatisen och sötpotatisen i små fyrkanter och koka detta i havremjölken/havregrädden tills det blir mjukt cirka 15 min.

Blanda ihop all maten och tillsätt tomatpure. Om du önskar tjockare konstistens red av med maizena.


Kommentarer
Postat av: Marie

Gjorde denna till min dotter som snart är 8 mån. Vilken succé! Kommer göras igen med större och större potatis fyrkanter 😀

2017-04-28 @ 11:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0